Brother

Brother: never again

Herinner u mijn eerdere negatieve ervaringen met mijn Brother DCP-750CW en in het bijzonder met de manier waarop hun klantendienst mij daar ongevraagd wat extra cartridges aangesmeerd heeft.
 
Wel: geweldig nieuws, het defectje dat drie maand geleden hersteld werd, is terug kapot.

Klantenrelaties in het blogtijdperk

Er is al veel over geschreven: de invloed van blogs op de marketing van bedrijven. Veel bedrijven gebruiken tegenwoordig blogs en bloggers om hun nieuwe producten te hypen. De meeste mensen weten dat intussen ook wel en lezen artikels met een korreltje zout. Maar dat is natuurlijk marketing in de positieve zin. Blogs zijn ook een middel bij uitstek om negatieve ervaringen met een bedrijf te delen met de rest van het web.
 

Meer Brother...

Vandaag dus antwoord van de Brother technical service:

Geachte klant,

Op het ogenblik dat wij uw toestel hebben ontvangen hebben wij vastgesteld dat er geen cartridges in het toestel aanwezig waren.
In de gebruikershandleiding van dit toestel staat vermeld hoe dit toestel moet vervoerd worden (zie blz. 81 en 82).
Er staat genoteerd dat de gele beschermingen moeten geplaatst worden nadat de cartridges verwijderd werden, als u de gele beschermingen niet kan vinden mag u de cartridges NIET verwijderen.
Gezien het toestel zonder inkt cartridges binnengekomen is, hebben wij nieuwe cartridges moeten plaatsen om de goede werking van het toestel te kunnen garanderen. De herstelling van het toestel zelf, voor het probleem met de papierlade werd echter in garantie uitgevoerd.
Met vriendelijke groeten.

Technical Service

Brother service: afgeript?

De laatste dagen ben ik wat aan het over en weer mailen met de Brother klantendienst. Niet alleen omdat mijn zo goed als nieuwe Brother DCP-750CW al na enkele weken binnen moest voor een domme herstelling aan de papierlade -tijdens de garantie gelukkig- maar vooral omdat ze me er ongevraagd een stel nieuwe inktcartridges bij gelapt hebben.