Brother service: afgeript?

De laatste dagen ben ik wat aan het over en weer mailen met de Brother klantendienst. Niet alleen omdat mijn zo goed als nieuwe Brother DCP-750CW al na enkele weken binnen moest voor een domme herstelling aan de papierlade -tijdens de garantie gelukkig- maar vooral omdat ze me er ongevraagd een stel nieuwe inktcartridges bij gelapt hebben. Volgens Brother is dat mijn eigen schuld, volgens mij handelt Brother hier nochtans niet bepaald klantvriendelijk en zijn er betere manieren om een klant die net een slechte ervaring met een product had te behandelen...

Mailtje 1:

Subject: Inkt nodig voor herstelling papierlade?!

Tav: Brother klantendienst

Geachte,

Op 13/06 laatstleden bracht ik bij uw servicecenter een Brother DCP-750CW binnen voor herstelling een herstelling onder garantie (uw referentie 302991328). Het toestel kreeg al kort na aankoop een zeer lastig probleem: het was onmogelijk de papierlade te openen zonder complexe ingreep langs de achterkant (met aanzienlijk risico voor de vingers).

Gezien het hier een puur mechanisch defect betreft en ik geen gemors met inkt wou tijdens de reis, bracht ik het toestel zonder cartridges binnen.

Enkele dagen geleden werd ik opgebeld door uw technisch dienst met de melding dat het toestel klaar was, maar dat er 60 euro kosten waren voor nieuwe cartridges. "Het toestel mag niet vervoerd worden zonder cartridges of beschermkapjes". Mijn argumentatie dat me hierover niets gezegd was, dat dit niet op het toestel vermeld was en dat ik thuis nog (open!) cartridges staan had, werd genegeerd. Blijkbaar koos men ook niet voor beschermkapjes, maar kreeg ik ongevraagd cartridges.

Bij het afhalen heb ik hierover mijn beklag gemaakt, maar ook daar kon men me niet helpen. Ik moest bovendien de cartridges cash betalen of ik zou de printer niet meekrijgen (vreemd, er was me nochtans een factuur gestuurd met overschrijving!). De ongevraagde cartridges achterlaten was ook niet mogelijk. Ik vind dit een BIJZONDER onklantvriendelijke houding en misbruik van de positie van Brother naar de klant toe. Ik heb met Brother door het binnenbrengen van de printer *geen enkele*

Ik wil dan ook aandringen op terugbetaling van de gemaakte kosten. Door de schuld van Brother zit ik nu met twee sets open cartridges en zoals u ongetwijfeld weet, is de kans zeer groot dat ik hier één van kan weg gooien wegens uitgedroogd op het moment dat de anderen leeg zijn. Ik kan er nog enig begrip voor opbrengen dat een toestel kan kapot gaan, maar de afhandeling van dit probleem door Brother is zeer onklantvriendelijk. Als hier geen rechtzetting gebeurt, zal dit zeker mijn laatste Brother zijn en zal ik de mensen in mijn omgeving Brother afraden voor de toekomst!

Vriendelijke groeten,

<etc>
 

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Filtered HTML

  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.