Het verschil tussen hardware en software

Gegeven
Eén TFT scherm: kleur slaat soms wat uit zodat het beeld moeilijk leesbaar is. Prijs 250 euro.
Eén groupware pakket: een hoop bugs erin, sommige mails komen niet toe, webaccess werkt met momenten oertraag, etc. Prijs: ettelijke duizenden euro's.

Contacten met leveranciers
Voor het scherm: één formuliertje invullen en daarna een mailtje sturen dat we niet tevreden zijn met de voorgestelde oplossing. Een week later was het scherm geruild met een werkend exemplaar.
Voor de groupware: één lang formulier invullen per bug of een fax met je creditcard nummer en bellen per bug. Vervolgens veel geduld hebben en hopen dat je een bruikbaar antwoord krijgt.

Resultaat
scherm is een week later geruild.
Groupware pakket: de volgende service pack komt uit begin volgend jaar. Eventjes geduld aub.

Dat is dus het verschil tussen hardware en software. Bij hardware moet het gewoon werken en bij software slikt iedereen het blijkbaar dat je software van duizenden euro's niet werkt vooraleer je aan service pack 37 zit.
"Jamaar meneer, u had geen 1.0 versie moeten installeren". Op de doos stond nochtans versie 7...