Bank gezocht

Mails die pijn doen aan mijn ogen:

"Beste cliënt,

Onze grootste zorg bij het internetbankieren is de beveiliging die ten alle tijde moet gegarandeerd blijven. Wij wensen als bank geen enkel risico te nemen door opdrachten te accepteren vanuit het 'afstandskanaal' waarbij de kans op een verkeerde authentificatie van de tegenpartij bestaat.

In het 'open' linux systeem hebben wij vandaag geen zekerheid  om een 'beveiligde' connectie echt 'afgeschermd' te houden. Daarom zijn er tot op vandaag nog geen ontwikkelingen gedaan om KBC Online for Business in combinatie met de connected cardreader bereikbaar te houden/maken op LINUX systemen.
Wellicht maakt u vandaag gebruik van een 'sleutelbestand'  en paswoord waarvan we  binnen enkele maanden afscheid zullen nemen. Het beveiligingsniveau van deze security daalt zienderogen  en nadert inderdaad zijn einde. Onderzoek- analyse en ontwikkelings-inspanningen om een eigen LINUX oplossing te creëren zijn momenteel te duur in verhouding tot het aantal gebruikers.


Wij waarderen dat u bij ons cliënt bent en wensen langs onze zijde dit ook zo te behouden maar kunnen spijtig genoeg niet ingaan om uw vraag omwille van technische onvolkomenheden en budgettaire beperkingen. "

Getekend, KBC-helpdesk bedrijven.
Zorgwekkend bericht voor diegenen die KBC Online for business met sleutelbestand gebruiken, lijkt me...