Terug naar Telenet?

De afgelopen 3 jaar, ben ik vrij tevreden klant geweest van Evonet. Hun goede support en hun redelijk ADSL aanbod (FUP in de praktijk) waren toen overtuigende factoren om voor Evonet te kiezen.De laatste maanden (om niet te zeggen jaar) zie ik echter (eindelijk!) overal nieuwe en snellere DSL formules opduiken. Dat is een goede zaak, want 4 mbit begint tegenwoordig toch wel erg traag te worden. Bij Evonet blijft het intussen angstaanjagend stil. Mijn eerdere mailtjes naar sales@ hierover bleven zelfs compleet onbeantwoord. Nu kan je als ISP best wel een betrouwbare reputatie en goede support hebben, maar de tijd staat natuurlijk niet stil. Op een bepaald moment wil de klant wel eens wat vooruitgang zien.De verleiding om na onze verhuis zo een Telenet shake te nemen, wordt dan ook zeer groot. Temeer omdat ik me er aan verwacht dat een "niet Belgacom ADSL" verhuizen weer een serieuze lijdensweg met Belgacom gaat betekenen. Eerdere ervaringen leren immers dat ze je als klant van een alternatieve ISP wel serieus aan het lijntje durven houden.De 100 GB limiet van Turbonet XL is momenteel comfortabel genoeg en voor 75 euro per maand internet, telefonie met freephone en HD digitale TV doen zelfs een overtuigd Telenet scepticus twijfelen. Telenet, here we come?

Ik heb, gezien de naderende verhuis, ook even overwogen om naar een ADSL over te schakelen.Navraag leert mij dat ik op een goede 1588 meter van de centrale zit. Doe daar nog wat slechte koperdraad bij en je komt op een erbarmelijke snelheid. Dan moet je ook nog eens wachten tot Belgacom ooit eens zin heeft om ADSL2+ beschikbaar te maken in de straat ...Ik ga dus mooi voor één of andere Shake. (zonder Televisie want dit is Integan-gebied, en wij kijken toch vie DVB-T). Dan ben ik zeker van een vlotte aansluiting en geen gedoe moet Belgacom-pesterijen.

Net naar Telenet gebeld om een Smartshake + verhuis te bestellen.
"U krijgt van mij gratis een Digibox"
*Jama, ik heb geen TV gevraagd, enkel telefonie en internet*
"Het is gratis meneer!"
*Er komt geen, nooit, never een factuur?*
"Nee"
*Zucht, laat die technieker het dan maar afgeven, ik zal het wel in de kelder zetten*

Aaaaaaaaargh

"Ik moet het niet hebben!"
*Maar das gewoon zoals een videorecorder meneer.*

We zullen wel zien zeker?

Enneuh, hoe kan ik dat hier op een deftige manier in alineas gieten?

[grrrrr - Luc! Jouw tekstbox eet editor-commands op - ctrl-u, ctrl-k en ctrl-w werken niet zoals het hoort]Ik weet niet wat er "traag" is aan 4Mbit.  Wat mij betreft is er helemaal geen haast bij een upgrade naar "snellere" technologie.  Evonet heeft steeds "service" en "degelijkheid" als prioriteit gesteld.Evonet is ook nog steeds een internet service provider.  Ze vervuilen hun aanbod niet met nonsens als televisie.  Als ik die "shakes" van Telenet bekijk, zie ik daar overal televisie inzitten.  Ik wil helemaal geen televisie.  Ik héb geen televisie.  Ik wil een internet aansluiting.Waarom heb je meer dan 4Mbit nodig als je je draad niet volperst met televisie?Je weet even goed als ik dat precies die twee elementen geen deel uitmaken van het Telenet aanbod...Wat betreft een verhuis van een niet-Belgacom ADSL verbinding, moet ik je wel gelijk geven.  Dat gaat bijna even veel pijn doen als een Telenet aansluiting.

Beter zoeken Philip, er zijn ook shakes zonder televisie.
(Ik moet ook geen televisieproduct van Telenet hebben, ik kijk wel via DVB-T).

Waarom heb je een snellere PC nodig, op eentje van 10 jaar geleden kan je ook nog werken. Meer snelheid => comfortabeler als je iets downloadt. Wat service betreft: ondanks veel goede wil van hun support, heb ik op 3 jaar al meer downtime gehad hier dan op de 4 a 5 voorgaande jaren met Telenet. (> 5 dagen tov misschien één dag). Grotendeels met dank aan Belgacom, maar kom.De administratieve diensten bij Evonet zijn mi ook wel beter zijn, maar dat is ook maar een aspect van je abo dat weinig met het effectief gebruik te maken heeft.
PS: editor gekilled voor comments. ;-)

Ik ben vroeger klant geweest bij telenet. Ik heb de overgang gezien van fantastisch tot absolute crap. Kabel is ook voor mij een interessant alternatief voor adsl, maar ik kan me nog goed herinneren hoe telenet eenzijdig en zonder communicatie mijn abonnement regelmatig castreerde: gesloten poorten, upload snelheid door 8 gedeeld (!), limieten, apart tellen van de upload (wtf?), vlotten limieten demagogie, etc, etc.

Scarlet, 25€/maand + 5€/maand raw copper. Geen Belgacom-taks.
3Starsnet, 15€/jaar (!!!) VoIP telefonie + éénmalig 20€ nummeroverdracht.
TV, kan ik missen.
Alles bij elkaar vind ik dat nog te veel geld maar goedkoper kan je in België niet vinden zonder in het segment van de light-producten te belanden.

In praktijk heb ik van Scarlet 14,5 Mbps down en 950 kbps up. En dat op 3 km van een "centrale".
Volume is geen probleem en anders is er nog altijd GebuurNet.
De veel geciteerde Scarlet-problemen doen zich blijkbaar alleen maar voor bij klanten die ze overgenomen hebben van Tiscali? Bij een nieuwe klant zoals ik is er totaal geen probleem.

Ondertussen is het lachen geblazen bij Telenet om mijn waarborg voor de kabelmodem terug te krijgen. Zie Tik-forum.

Na mijn eerste jaar Scarlet ga ik opnieuw de prijzen vergelijken. Telefonie zal in ieder geval VoIP blijven. Ik kan niets vinden dat goedkoper is. En internet? Dat hangt volledig af van de tarieven voor raw copper volgend jaar. Als ADSL+raw copper dan toch duurder uitvalt, dan wordt het terug Telenet. Alsof mij dat iets kan schelen, zo lang ik er mijn profijt it kan halen is dat het enige wat telt.

En doe aub eens iets aan uw paragrafen! Plz oktnxbai.

Add new comment

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Filtered HTML

  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.